w

GoPro Hero 10 czy Sony A7SIII do filmów podwodnych?

Bardzo fajnie przedstawiony video test porównawczy podwodnych filmów nakręconych za pomocą GoPro Hero 10 oraz Sony A7SIII (zestaw za ponad 16000$ kontra kamera za 1899zł). Jak myślisz, jak wypadło porównanie? Oba materiały opublikowane jeden obok drugiego, bez żadnej korekcji koloru i obrazu.

GoPro Hero 10 czy Sony A7SIII – mini test podwodny

Więc to było nieoczekiwane… Myślałem, że różnica między moim Sony A7SIII za 16,000$ a GoPro Hero 10 Black za 650$ będzie jak noc i dzień. Ale… szczerze mówiąc, choć różnica jest, to nie jest ona ogromna.

Uwaga: to NIE jest film sponsorowany, a GoPro nawet nie wie, że to robię. Po prostu robię te filmy, wiesz, dla zabawy (i jak to jest super interesujący temat!)

Nakręciliśmy kilka ujęć obok siebie z nowym GoPro Hero 10 Black zamontowanym obok mojej podwodnej kamery A7SIII, a wyniki są naprawdę zaskakujące. Podczas gdy wierzę, że na wszystkich ujęciach porównawczych obok siebie można dostrzec różnicę między nimi, jest wiele ujęć, w których jest to naprawdę dość trudne! Szczególnie dla takich rzeczy jak oglądanie w mediach społecznościowych.

Nagrania z góry są nieco łatwiejsze do rozróżnienia, ale mimo to GoPro naprawdę trzyma się mocno, szczególnie gdy spojrzymy na jego konkurenta.

Na lądzie Sony A7SIII był wyposażony w obiektyw Sigma 2.8 Art, rejestrator Ninja V i gimbal – wszystko to ważyło około 4kg, w porównaniu do GoPro, które było używane ręcznie bez żadnych akcesoriów. GoPro jest także bardziej płynne w rękach niż Sony na gimbalu – nowy Hypersmooth 4.0 to naprawdę szalona rzecz.

Pod wodą platforma Sony waży około 11kg, w porównaniu do GoPro… które cóż… jest malutkie i nic nie waży.

Tak, jest różnica w materiale filmowym… ale różnica, o której myślałem, że będzie dużo większa.

GoPro było kręcone w trybie ProTune z płaskimi kolorami i natywnym WB aby nadać mu jak najbardziej płaski wygląd, było używane w podwodnej obudowie GoPro, bez żadnych czerwonych filtrów. Natomiast Sony zostało nakręcone w S-Log 3 dla materiału z góry przy f 2.8, oraz w Cine4 pod wodą.

To, czego brakuje GoPro, to balans bieli. Na Sony regularnie ustawiam ręczny balans bieli, aby zapewnić, że moje kolory pozostają dokładne i żywe pod wodą (nawet w zielonej wodzie), podczas gdy na GoPro muszę mieć nadzieję, że jestem w stanie skorygować kolorystykę materiału. Co w przypadku większości tych ujęć było możliwe.

Jeśli chodzi o jakość, Sony bez wątpienia ma przewagę, i do zastosowań produkcyjnych Sony bez wątpienia jest wymagane. Ale dla codziennego strzelca… GoPro naprawdę trzyma się mocno, a różnica w cenie $15,000 naprawdę zaczyna budzić wątpliwości. Prawo malejących zwrotów jest prawdziwe, a to naprawdę to udowadnia.

Nagranie zostało zarejestrowane podczas nurkowania w Byron Bay przy Julian Rocks, w towarzystwie rekinów szarych (Sand Tiger Sharks dla Amerykanów) i szeregu zielonych żółwi morskich.

Mamy ponad 3100 osób w naszej nurkowej grupie! Dołącz do grupy Facebook


.

Napisane przez Nurek Amator

Marcin Ożarek (vel. NUREK AMATOR):. z nurkowaniem związany od 2017 roku. Od samego początku, zakochany w tej dyscyplinie "duchowego odprężenia". Miłośnik naturalnej przyrody oraz podróżnik nurkowy.

Co myślisz?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nurkowanie wrakowe – HMS Victory

Manty w nocy – nocne nurkowanie z mantami na Malediwach