GoPro Hero 10 czy Sony A7SIII do filmów podwodnych?

Bardzo fajnie przedstawiony video test porównawczy podwodnych filmów nakręconych za pomocą GoPro Hero 10 oraz Sony A7SIII (zestaw za ponad 16000$ kontra kamera za 1899zł). Jak myślisz, jak wypadło porównanie? Oba materiały opublikowane jeden obok drugiego, bez żadnej korekcji koloru i obrazu.

GoPro Hero 10 czy Sony A7SIII – mini test podwodny

Więc to było nieoczekiwane… Myślałem, że różnica między moim Sony A7SIII za 16,000$ a GoPro Hero 10 Black za 650$ będzie jak noc i dzień. Ale… szczerze mówiąc, choć różnica jest, to nie jest ona ogromna.

Uwaga: to NIE jest film sponsorowany, a GoPro nawet nie wie, że to robię. Po prostu robię te filmy, wiesz, dla zabawy (i jak to jest super interesujący temat!)

Nakręciliśmy kilka ujęć obok siebie z nowym GoPro Hero 10 Black zamontowanym obok mojej podwodnej kamery A7SIII, a wyniki są naprawdę zaskakujące. Podczas gdy wierzę, że na wszystkich ujęciach porównawczych obok siebie można dostrzec różnicę między nimi, jest wiele ujęć, w których jest to naprawdę dość trudne! Szczególnie dla takich rzeczy jak oglądanie w mediach społecznościowych.

Nagrania z góry są nieco łatwiejsze do rozróżnienia, ale mimo to GoPro naprawdę trzyma się mocno, szczególnie gdy spojrzymy na jego konkurenta.

Na lądzie Sony A7SIII był wyposażony w obiektyw Sigma 2.8 Art, rejestrator Ninja V i gimbal – wszystko to ważyło około 4kg, w porównaniu do GoPro, które było używane ręcznie bez żadnych akcesoriów. GoPro jest także bardziej płynne w rękach niż Sony na gimbalu – nowy Hypersmooth 4.0 to naprawdę szalona rzecz.

Pod wodą platforma Sony waży około 11kg, w porównaniu do GoPro… które cóż… jest malutkie i nic nie waży.

Tak, jest różnica w materiale filmowym… ale różnica, o której myślałem, że będzie dużo większa.

GoPro było kręcone w trybie ProTune z płaskimi kolorami i natywnym WB aby nadać mu jak najbardziej płaski wygląd, było używane w podwodnej obudowie GoPro, bez żadnych czerwonych filtrów. Natomiast Sony zostało nakręcone w S-Log 3 dla materiału z góry przy f 2.8, oraz w Cine4 pod wodą.

To, czego brakuje GoPro, to balans bieli. Na Sony regularnie ustawiam ręczny balans bieli, aby zapewnić, że moje kolory pozostają dokładne i żywe pod wodą (nawet w zielonej wodzie), podczas gdy na GoPro muszę mieć nadzieję, że jestem w stanie skorygować kolorystykę materiału. Co w przypadku większości tych ujęć było możliwe.

Jeśli chodzi o jakość, Sony bez wątpienia ma przewagę, i do zastosowań produkcyjnych Sony bez wątpienia jest wymagane. Ale dla codziennego strzelca… GoPro naprawdę trzyma się mocno, a różnica w cenie $15,000 naprawdę zaczyna budzić wątpliwości. Prawo malejących zwrotów jest prawdziwe, a to naprawdę to udowadnia.

Nagranie zostało zarejestrowane podczas nurkowania w Byron Bay przy Julian Rocks, w towarzystwie rekinów szarych (Sand Tiger Sharks dla Amerykanów) i szeregu zielonych żółwi morskich.

Zostaw swój głos

Interesujesz się nurkowaniem? Dołącz do naszej grupy Facebook


.
Nurek Amator
Nurek Amator

Marcin Ożarek (vel. NUREK AMATOR):. z nurkowaniem związany od 2017 roku. Od samego początku, zakochany w tej dyscyplinie "duchowego odprężenia". Miłośnik naturalnej przyrody oraz podróżnik nurkowy.

Artykuły: 875

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła?

Wpisze dane Twojego konta, a my wyślemy Ci link, przy pomocy którego będziesz mógł zresetować hasło.

Link do zmiany hasła jest nieprawidłowy lub wygasł.

Zaloguj się

Polityka Prywatności

Dodaj do kolekcji

Brak kolekcji

Tutaj znajdziesz wszystkie wcześniej stworzone kolekcje.